Edukacinė veikla „Atverstas pasaulis“

Ignalinos „Šaltinėlio“ mokyklos mokiniai besibaigiant pavasariui dalyvavo edukacinėje veikloje „Atverstas pasaulis“. Veiklos tikslas buvo – įtraukti mokinius į apibendrinamąją veiklą, atskleisti vaikams nepaprastą gamtos pasaulį, įkvėpti bei ugdyti meilę ir pagarbą knygai, gamtai bei aplinkai, ugdyti vaikų kūrybiškumą. Žinoma, kad visas pasaulio pažinimas prasideda nuo vaiko artimiausios aplinkos – šeimos, savęs suvokimo, žaislų ir knygų, darželio, savo gimtojo miesto, gyvosios ir negyvosios gamtos stebėjimo bei saugojimo... Vaikui pasaulis- atversta knyga. Saulės ir knygos paskirtis vienoda – šviesti ir šildyti, tad veiklas pradėjome nuo nepaprasto knygos pasaulio: vartydami, liesdami, žiūrėdami nuotraukas ir paveikslėlius mokiniai noriai ieškojo ir drąsiai vardino žinomus augalus, paukščius, žvėrelius, daiktus. Veiklas, perkėlus į kiemą ir mišką, mokiniai plėtojo ir lavino savo gebėjimus žaisdami žaidimus „Medžioklė gamtoje“ ir „Gamtos seklys“: lietė, uostė,ieškojo ir rado pagal paveikslėlį kieme žydinčią geltoną, mėlyną gėlę, augalo žalią, raudoną, geltoną lapą, apvalų ir kampuotą akmenėlį, sraigę, kankorėžį ir k t. Grįžę į klasę, mokiniai mokėsi tarti gėlių, augalų pavadinimus bei padedant suaugusiems darė kieme žydinčių augalų herbariumą, o likusias gėles pamerkė į “draugystės” vazą. Kartu veikdami mokiniai ugdė pasitikėjimą savimi, pagalbą draugui, norą išbandyti, eksperimentuoti bei nevaržomai rinktis ir kurti. Saugi ir artima aplinka išryškino asmeninės patirties ir individualumo reikšmingumą, skatino mokinius veikti ir išbandyti save skirtingose veiklose, kurių metu atsiskleidė mokinių unikalūs gebėjimai ir pomėgiai. Vykdydami įvairias veiklas pastebėjome, kad geriausiai vaikai pajaučia gamtą patys patirdami sąlytį su ja, galėdami stebėti, liesti, lyginti, eksperimentuoti, būti aktyviu, iniciatyviu, kūrybišku, žingeidžiu. Įtraukdami mokinius į apibendrinamąją veiklą „Atverstas pasaulis“ vadovavomės mokinių interesais, ieškojome ir atradome naujų galimybių vaikų tyrimams, eksperimentams, atradimams. Stebėdami, liesdami, lygindami, analizuodami mokiniai formavo savo suvokimą apie neišvengiamą gyvosios ir negyvosios gamtos kaitą kiekvienu metų laiku, įgijo ekologinių žinių, galėjo patys prisiliesti prie knygų apie gamtą ir pačios gamtos, ją pajausti, tyrinėti, stebėti, grožėtis ja bei džiaugtis savo darbeliais.
___________________________
padėkoti autoriui